ساخت استخر خانگي ارزان!
نوشته شده توسط : azizi

ساخت استخر خانگي با ايجاد محيط فوق العاده جهت استراحت و تفريح باعث ايجاد محيط بسيار مفرح براي شما و خانواده و اطرافيان شما ميشود. لذت داشتن استخر خانگي علاوه بر ايجاد آرامش و استراحت باعث ايجاد اوقات بسيار مفرح و رقم زدن لحظات بسيار لذت بخشي براي شما و اطرافيانتان است. ساخت استخر خانگي علاوه بر فراهم کردن محيطي فوق العاده باعث بالا رفتن ارزش ملک شما به طور چشمگير ميشود.فرايند ساخت استخر خانگي يک فرآيندي است که در آن استخرهايي به ابعاد کوچکتر نسبت به استخرهاي عمومي يا مجموعه‌هاي ورزشي در محيط خصوصي خانه‌ها ساخته مي‌شوند.

ابعاد متداول اين استخرها معمولاً بين 4.8 تا 9.6 متر در طول و 6 تا 12 متر در عرض قرار مي‌گيرد. از سوي ديگر، استخرهاي عمومي عمدتاً داراي ابعادي بيشتر از 25 متر هستند. البته اين ابعاد معمولاً در مراکز عمومي و تربيت‌بدني به کار مي‌روند. مجموعه آچارسي مجموعه فعال در زمينه ساخت استخر است که با بيش از 15 سال سابقه در زمينه ساخت و اجرا استخرهاي روباز و سرپوشيده آماده ارائه خدمات به متقاضيان عزيز است . جهت دريافت مشاوره خدمات ساخت استخر خانگي با شماره پشتيباني تماس بگيريد.

ساخت استخر خانگی

بنابراين، در استخرهاي خانگي، ابعاد و شکل مشخصي وجود ندارند و طبق نياز و محدوديت‌هاي فضايي هر خانه، استخر مورد نظر به شکل و ابعاد دلخواه مشتري طراحي و ساخته مي‌شود. اين امر به معناي اين است که شما مي‌توانيد استخر خود را به دقت با توجه به سليقه‌ي خود و فضاي موجود در خانه طراحي کنيد.استخرهاي خانگي مي‌توانند انواع مختلفي مانند استخرهاي آزاد، استخرهاي با کاور، يا حتي استخرهاي روي پشت بام داشته باشند. همچنين، انواع مختلفي از سيستم‌هاي تصفيه آب، گرمايش، و تهويه هوا نيز در استخرهاي خانگي قابل استفاده هستند.

ضوابط طراحي استخر خانگي

رعايت ضوابط طراحي استخر در ملک‌هاي مسکوني نظير آپارتمان‌ها، برج‌ها و مجتمع‌ها، به شدت در ميزان فروش و جذابيت ملک تأثير دارد. اين ضوابط، مجموعه‌اي از نکات مهم را شامل مي‌شوند که براي ايجاد يک استخر خانگي مطابق با استانداردها و اصول مهم هستند. اين امور شامل اخذ مجوزهاي موردنياز از شهرداري، انتخاب پيمانکار با تجربه، رعايت اصول ايمني، تطابق با ابعاد و شکل مناسب، و طراحي محيط اطراف استخر است. اين اقدامات نه تنها به تجربه ويژه کارشناسان و پيمانکاران تکيه مي‌کنند، بلکه به تضمين ارزش، کيفيت و ايمني استخرهاي خانگي کمک مي‌کنند.

نکات ساخت استخر خانگي

شنا و آب تني يکي از محبوب‌ترين ورزش‌ها و تفريحات براي هر سن و سالي به شمار مي‌رود. اما شلوغي، ازدحام و محدود بودن سانس‌ استخرهاي عمومي ممکن است بسياري از افراد را از اين سرگرمي مفيد دور کند. استخر خانگي مي‌تواند اين مشکل را به بهترين حالت حل کند و لحظات خوش و مفرحي را در منزل در کنار خانواده‌تان براي شما فراهم کند. استخر هاي خانگي به عنوان يکي از مفرح ترين تفريحات داراي فاکتورهاي زيادي است که با استفاده از آن ميتوانيد يک محيط فوق العاده براي خود ، خانواده و دوستان خود فراهم کنيد. ساخت و طراحي استخر هاي خانگي نياز به رعايت نکات مهمي است که در اين مطلب قصد داريم تا به بررسي کامل آن بپردازيم. با آچارسي همراه باشيد.

مهمترين جنبه‌ها در طراحي استخر خانگي شامل ابعاد استخر، عمق، شکل، انواع تجهيزات تصفيه آب، سيستم گرمايش و خنک کننده، ايمني، استفاده‌ي مداوم يا موقت، و فعاليت‌هاي مورد نظر (شنا، ورزش، تفريح و غيره) مي‌شوند. بسته به نيازهاي شما، مي‌توانيد از ابعاد معمول يا حتي ابعاد دلخواه خود براي طراحي استخر استفاده کنيد. در ادامه قصد داريم تا به بررسي روند ساخت و طراحي استخرهاي خانگي بپردازيم

انواع استخر خانگي

استخرها از نظر موقعيت در ساختمان به دو دسته کلي سرپوشيده و روباز تقسيم مي‌شوند. استخرهاي سرپوشيده در داخل ساختمان يا در فضاهاي مخصوصي مانند اتاقک‌هاي مجزا در گوشه‌ي باغ و ويلا قرار مي‌گيرند. اين نوع استخرها از نظر زيربنا، طراحي و تجهيزات به صورت دقيق‌تر و متخصصانه‌تري ساخته مي‌شوند. به دليل وجود سقف و سرپوش بر روي استخر، مي‌توانند در طول تمام فصول سال مورد استفاده قرار گيرند. همچنين، به دليل نياز به ساختار و تجهيزات بيشتر، هزينه‌ي ساخت و نگهداري اين نوع استخرها بالاتر باشد.

استخرهاي روباز در فضاهاي باز مانند باغ‌ها، حياط‌هاي ويلايي، تراس‌هاي ساختمان و حتي پشت بام قرار مي‌گيرند. اين نوع استخرها با استفاده از طبيعت و هواي باز، فضاي آزاد و تماشاي چشم‌اندازها، تجربه‌اي دلپذير و مفرح ايجاد مي‌کنند. با اين حال، از آنجا که استخرهاي روباز تحت تأثير عوامل آب و هوايي قرار دارند، استفاده از آنها معمولاً به فصول گرم‌تر سال محدود مي‌شود.

استخرهاي روباز به دليل ساختار ساده‌تر و عدم نياز به سقف و سرپوش،  در مقايسه با استخرهاي سرپوشيده، هزينه‌ي کمتري دارند. همچنين، لذت از شنا در هواي آزاد و معتدل از جذابيت‌هاي استخرهاي روباز به حساب مي‌آيد.به طور کلي، انتخاب بين استخر سرپوشيده و روباز بسته به ترجيحات شما، محيط موجود و بودجه‌ي در اختيارتان خواهد بود. هر دو نوع استخر امکانات منحصربه‌فردي را ارائه مي‌دهند که بسته به نياز ميتوانيد از امکانات ويژه ي آن بهره مند شويد.

مراحل ساخت و طراحي استخر خانگي

قبل از شروع به کار، بايد هدف و نيازهاي خود را از استخر مشخص کنيد. اين مرحله شامل نوع استخر (سيماني، سراميکي، پيش‌ساخته) و بودجه مورد نياز براي ساخت و نگهداري استخر است.با مطالعه و تحقيق در مورد مراحل ساخت استخر و هزينه‌هاي مرتبط با آن، مي‌توانيد بودجه‌اي مناسب براي پروژه خود تعيين کنيد. به جز هزينه ساخت اوليه، نياز است که هزينه‌هاي ساليانه براي نگهداري، تعميرات و حفظ استخر را هم در نظر بگيريد.

در مرحله ي بعدي براي تعيين مکان استخر نياز است که مکاني با تابش نور خورشيد مناسب براي ساخت استخر را انتخاب کنيد تا هزينه‌هاي گرمايش آب کاهش يابد.

در قدم بعدي ابعاد دقيق استخر را محاسبه کرده و مکاني انتخاب کنيد که داراي آفتاب‌گيري مناسب باشد. در اين مرحله از درختان با ريشه‌هاي زياد در نزديکي استخر خود پرهيز کنيد تا مشکلات مرتبط با ريشه‌ها و ريزمواد از برگ‌ها را جلوگيري کنيد.درختان نزديکي به استخر مي‌توانند با ريزمواد، سايه و رسوب‌هاي خود، نگهداري و تميزي استخر را دشوار کنند. بنابراين، بهتر است در نگهداري و تميزي آن دقت کنيد.

پس از تعيين محل استخر و ابعاد آن در ابتدا طرح مورد نظر خود براي استخر خانگي را بر روي کاغذ رسم کنيد. اين طرح مي‌تواند با خطوط ساده و مختصر باشد و نيازي به حرفه‌اي بودن ندارد. اهميت اين مرحله در انتقال تصورات شما و نيازتان به متخصص يا پيمانکار است. در طراحي خود، نکات مهمي را مثل شکل و ابعاد استخر، تعداد پله‌ها، عمق‌ها، پوشش گياهي اطراف استخر و ديگر جزئيات مشخص کنيد. اين اطلاعات به پيمانکار کمک مي‌کنند تا برآورد هزينه دقيقي ارائه دهد.

پس از طراحي اوليه، به دنبال يک پيمانکار متخصص برويد. انتخاب پيمانکار از  مهم ترين مراحل روند ساخت استخر هاي خانگي است. چرا که به او مسئوليت‌هاي گوناگون مرتبط با ساخت و اجراي استخر را مي‌سپريد.طراحي‌ها و نقشه‌هاي اوليه خود را به پيمانکار نشان دهيد و تصوير کاملي از طرح مورد نظر خود ارائه دهيد. کارشناسان مجري استخر به شما کمک خواهند کرد تا طرح شما اجرايي و قابل اجرا باشد.پيمانکار و تيم کارشناسي‌اش، بر اساس طرح شما و شرايط محل، ميزان اجرايي طرح را تعيين مي‌کنند و برآورد هزينه را ارائه مي‌دهند.

پس از تعيين اجراي ممکن و برآورد هزينه، تيم کارشناسان پيمانکار محل ساخت را بررسي و نقشه‌برداري دقيق را انجام مي‌دهند. نقشه‌هاي کارشناسي شامل جزئيات دقيق اجرايي مثل عمق‌ها، جنس کف و ديواره، مقدار خاک‌برداري و… خواهند بود.

مجموعه آچارسي مجري انواع استخرهاي روباز و سرپوشيده با بيش از 15 سال در زمينه ي اجرايي انواع استخرها هستند که قراردادهاي ساخت انواع استخر ها را با ضمانت نامه کتبي 30 ساله را با مشتريان خود تنظيم ميکنند. براي تعيين دقيق قيمت ساخت و طراحي استخر خانگي با شماره پشتيباني مجموعه حرفه اي آچارسي  به شماره تلفن 09128443226 تماس گرفته و از قيمت دقيق ساخت و طراحي استخرهاي خانگي مطلع شويد.

طراحي استخر خانگي

طراحي استخر خانگي بر اساس اشکال مختلف استخر مانند بيضي، مستطيل، مربعي يا ساير اشکال انجام ميشود. عواملي که در طراحي استخر دخيل هستند به طور کلي شامل عمق استخر، يکسان بودن شکل استخر يا نامتقارن بودن آن، وجود خروجي و ورودي هاي استخر انجام ميشود.

خدمات ساخت استخر خانگي

بيشتر فعاليت تيم آچارسي در طراحي و اجراي مجموعه‌هاي آبي، شامل: طراحي و اجراي استخر، استخر عمومي و استخرهاي آموزشي، تجهيزات و دستگاه‌هاي آب درماني، استخر کودک، جکوزي و حوضچه آب سرد مي‌باشد.

ساخت انواع استخر خانگي

استخر‌ها از نظر ساخت و نحوه قرارگيري، به دو دسته کلي استخر‌هاي سرپوشيده و روباز تقسيم مي‌شوند. دسته اول در داخل خانه‌ها يا محيط‌ هاي اختصاصي، در گوشه‌ اي از باغ و ويلا قرار دارند، که به دليل هزينه‌ي بالا، داراي خواهان کمتري در ميان مردم هستند. دسته دوم، استخرهاي روباز بوده که معمولا در باغ و حياط خانه‌هاي ويلايي، تراس ساختمان و حتي پشت بام ساخته مي‌شوند؛ که در اين مطلب بيشتر به ساخت اين نوع از استخرها مي‌پردازيم.


مشاهده نمونه کارها

استخر خانگي سرپوشيده

ساخت استخر خانگي سرپوشيده، باعث مي شود تا يک فضاي لوکس و لاکچري بسيار کاربردي درون خانه ايجاد شود. استخرهاي سرپوشيده مکان مناسبي براي شنا به صورت انفرادي و يا خانوادگي مي باشند. معمولا هزينه ساخت استخر سرپوشيده به دليل فضاسازي، بيشتر از استخر هاي روباز مي باشد. از اين نوع استخر ها مي توان در تمام طول سال استفاده کرد.

استخر خانگي روباز

ساخت استخر خانگي روباز، در حياط خانه ها و حتي در تراس آپارتمان ها قابل انجام مي باشد. استخرهاي روباز معمولا پاي ثابت دکوراسيون خارجي خانه هاي ويلايي، و منازلي که از فضاي کافي براي ساخت استخر برخوردار هستند، مي باشند. ساخت استخر هاي روباز خانگي به دليل عدم نياز به تهويه، گرمايش و سرمايش، هزينه کمتري نسبت به استخرهاي سرپوشيده دارند، همچنين استخرهاي روباز براي آفتاب گرفتن در فصل تابستان بسيار مناسب هستند.

هزينه ساخت استخر خانگي

هزينه ساخت استخر با توجه به عوامل مختلف، متغير است. نکته‌اي که حائز اهميت مي باشد، توجه به برآورد هزينه، بعد از به اتمام رسيدن پروژه ساخت استخر خانگي مي باشد. به طور کلي برآورد قيمت ساخت استخر خانگي مي‌تواند به عوامل بسيار متعددي همچون: بررسي زمين منطقه و نوع خاک، طراحي و نقشه استخر، تعيين مصالح و ابزار به‌کار رفته و… بستگي داشته باشد.

البته زماني که طرح اوليه استخر براي شما آماده مي شود، پيمانکاران آچارسي ميتوانند قيمت استخر خانگي را به صورت حدودي به شما اعلام کنند. همچنين نوع ساختار استخر نيز مي تواند تعيين کننده قيمت باشد. 

ساخت استخر خانگي ارزان قيمت

يکي از دغدغه‌هاي افرادي که قصد ساخت استخر در فضاي باغ يا ويلا خود دارند، هزينه ساخت استخر مي باشد. لازم به ذکر است که عوامل متعددي در هزينه ساخت استخر ارزان تاثير گذارند که مهمترين آنها شامل ابعاد استخر، نوع طراحي استخر، متريال مورد استفاده در ساخت استخر مي باشند. شما ميتوانيد با در نطر نگرفتن بسياري از آپشن هاس استخر استخر ارزان اشته باشيد. اگر به دنبال ساخت استخر خانگي ارزان قيمت هستيد، بهتر است از کارشناسان ساخت استخر کمک بگيريد.

ساخت استخر خانگي کوچک

ساخت استخر خانگي کوچک يکي از خدماتي است که توسط تيم اچارسي ارائه داده ميشود. از جمله دلايلي که مي تواند باعث شود شما تصميم به ساخت استخر خانگي کوچک بگيريد، هزينه و فضاي ساخت آن مي باشد اما استخرهاي خانگي بر خلاف تصور خيلي از افراد داراي ويژگي‌هايي هستند که بسياري از افراد را ترغيب به ساخت استخر مي کنند. يکي از دلايل محبوبيت استخرهاي کوچک، زمان کم براي ساخت آنها مي باشد؛ همچنين اينگونه استخرها نيازمند صرف هزينه زياد براي خريد تجهيزات و نگهداري نيستند.

نکات مهم قبل از ساخت استخر خانگي

قبل از ساخت استخر بايد به نکاتي توجه کرد که شامل موارد زير ميشود:

  • هدف از ساختن استخر
  • بررسي خاک بستر
  • قوانين منطقه اي قبل از ساخت استخر
  • پيش بيني تعداد افرادي که از استخر استفاده مي کنند
  • سيستم گردش آب مناسب براي استخر
  • شناخت پيمانکار مناسب

هدف از ساخت استخر

شما بايد هدف از ساخت استخر را معلوم کنيد و بتوانيد هزينه آن را تامين کنيد. هدف از ساخت ميتواند براي ورزش، آرامش، سرگرمي، افزايش ارزش دارايي و زيبايي خانه به کاربرود.

برسي بستر خاک

بررسي بستر خاک از نکات مهم قبل از ساخت استخر مي باشد. ممکن است خاک حياط يا زميني که قصد ساخت استخر در آن را داريد مناسب نباشد پس قبل از ساخت، يک گزارش مهندسي ژئوتکنيک تهيه کنيد.

قوانين منطقه اي قبل از ساخت استخر

مطمئن شويد که اموال شما از قوانين منطقه اي که داريد استخر را ميسازيد پيروي مي کند. بسياري از شهرها در مورد استخرها و قوانين نگهداري آن بسيار سختگيرانه عمل ميکنند.

پيش بيني تعداد افرادي که از استخر استفاده مي کنند 

بسيار مهم است که قبل از ساخت استخر، اندازه سازه اي که قصد ساخت آن را داريد را برآورد کنيد. آيا آن را براي مهماني هاي بزرگ و مناسبت هاي اجتماعي مي سازيد يا براي جمع خانوادگي خود به ساخت استخر ميپردازيد.

سيستم گردش آب مناسب براي استخر

سيستم گردش مناسب آب را در صورت کار خود قرار دهيد. داشتن کلر در آب استخر باعث ميشود که آبي زلال و با کيفيت داشته باشيد. با پيشرفت در بهره وري انرژي، اتوماسيون و گرمايش، يک تيم حرفه اي مي تواند به شما در يافتن سيستم آبي معتبر و کارآمد براي استخر، کمک کند.

مراحل ساخت استخر

  • کنده کاري و خاکبرداري استخر
  • آرماتور بندي استخر
  • هموار سازي خاک استخر
  • لوله کشي استخر يا لوله گذاري
  • سيم کشي استخر
  • بتن ريزي استخر

مراحل ساخت استخر خانگي

براي ساخت همه استخرها بايد مراحلي را طي کنيد تا در نهايت يک استخر استاندارد و اصولي داشته باشيد. قبل از شروع به ساخت استخر، بهتر است مجوزهاي لازم را دريافت کنيد؛ همچنين از ديگر کارهايي که بايد انجام دهيد تصميم گيري در خصوص نوع متريال و طراحي است که مي خواهيد براي ساخت استخر استفاده کنيد؛ چرا که همه اينها در هزينه ساخت استخر تاثير گذار خواهند بود. بعد از انجام کارهاي ذکر شده، نوبت به زير سازي استخر به کمک ماشين آلات حفاري ميرسد؛ در مرحله بعدي تاسيسات استخر نصب مي شود و در نهايت بتن ريزي انجام خواهد گرفت و در انتها نوبت به آب بندي، کاشي کاري و نصب تجهيزات استخر مي رسد.

بهترين زمان ساخت استخر خانگي

در مورد زمان ساخت استخر خانگي، بهتر است که فاز نخست قبل از عيد نوروز انجام گيرد و ساير کارها به بعد از عيد که هوا گرم تر است موکول شود. معمولا زمان 3 تا 6 ماهه براي ساخت استخر هاي خانگي در نظر گرفته مي شود که در اين صورت شما مي توانيد در فصل تابستان از استخر خود، استفاده کنيد. البته بايد خاطر نشان کرد که ساخت استخرهاي بتني به نسبت استخرهاي پيش ساخته فايبرگلاس که ظرف دو هفته آماده  مي شوند، به زمان بيشتري نياز دارند.

جهت دريافت مشاوره ساخت استخر خانگي با شماره پشتيباني آچارسي تماس بگيريد:
 تلفن: 09128443226 
تلفن: 09008443226 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: